Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 10 september, 2016

Här kommer lite bilder från olika promenader till Benidorm och måste erkänna att dem har otroligt vackra stränder, det är rent och vackert. Jag fick talas om att det ska finnas ett bibliotek på en av dessa stränder som ägs av en svensk. Man kom på iden med att ha ett bibliotek för att kunna gå dit och låna tidningar och böcker på bland annat, spanska, svenska, engelska, franska och tyska. För barn finns det ett litet hörn där dem kan rita och måla. Dem ska ha upp till 10.000 besökare. Biblioteket heter Bibloplaya!

IMG_8438Här är bilder på Playa de Poniente

IMG_8439Bakom det stora berget ligger La cala de finestrat

IMG_8440

IMG_8441

IMG_8442

IMG_8443

IMG_8444

IMG_8445Benidorm största byggnad heter Intempo, men kallas även för diamanten eftersom de två pelare/byggnader ser ut som de håller en diamant. Dock tog inte jag någon bild på den nästa största, Gran Hotel Bali, men jag det säkert någonstans hemma bilder eftersom jag har varit där några gånger. 

IMG_8448Ön ni ser på bilden heter la isla de Benidorm och det finns en historia kring den. Den kommer senare. Man kan åka färja dit och det ska typ finnas en restaurang och massa med kaktusar.. Har inte varit där sedan jag var 14 år, så vem vet det kanske finns mindre kaktus och fler restauranger för turister. Men jag minns att vi hoppade i små mini ubåtar med ganska stora fönster för att se havslivet.

IMG_8141Här är bilder på playa de Levante

IMG_8142

 

IMG_8150 Sitter i bilen på väg hemåt

Read Full Post »